Kreatywna platforma edukacyjna Joszka Brody
POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ POLITYKA COOKIE
Kreatywnej platformy edukacyjnej Joszka Brody „Szkoła z lasu”
wersja obowiązująca od dnia 01 września 2023 r.
Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Firmę z lasu (zwaną dalej także: „Firma z lasu” lub „Administrator”), pozyskanych za pośrednictwem platformy edukacyjnej prowadzonej pod adresem: www.szkolazlasu.pl (dalej także: „Platforma” lub „Platforma edukacyjna”) oraz przedstawia informacje o plikach cookie.
Firma z lasu dokłada wszelkich starań, aby zapewnić swoim Użytkownikom ochronę prywatności oraz zachowanie w poufności danych osobowych przekazywanych za pośrednictwem Platformy edukacyjnej.
Zalecamy dokładne zapoznanie się z treścią Polityki Prywatności oraz Polityką cookie – wchodząc na stronę Platformy lub korzystając z niej, Użytkownik akceptuje warunki opisane w niniejszym dokumencie.
Platforma edukacyjna może zawierać odnośniki do innych stron, serwisów oraz platform internetowych. Firma z lasu nie odpowiada jednak za zasady zachowania prywatności oraz zasady przetwarzania danych osobowych przez nich stosowane. Po przejściu na te strony/serwisy/platformy, należy zapoznać się z obowiązującą tam polityką prywatności oraz polityką cookie.
SPIS TREŚCI
- 1. SŁOWNICZEK
- 2. ZASADY OGÓLNE
- 3. ZASADY PRZETWARZANIA I OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- 4. POLITYKA COOKIE
- 5. USŁUGODAWCY/ODBIORCY DANYCH
- 6. ODESŁANIA DO STRON ZEWNĘTRZNYCH
- 7. OBSŁUGA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
- §8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§1. SŁOWNICZEK
Ilekroć w niniejszym dokumencie wykorzystywane są poniższe pojęcia należy rozumieć je następująco:
- Administrator (także: Firma z lasu) – Józef Broda prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Firma z lasu Józef Broda”, Koniaków 701, 43-474 Koniaków, NIP: 5481753246, REGON: 060284143, tel. +48 600 248 131, adres e-mail: kontakt@szykolazlasu.pl;
- Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii;
- Materiał edukacyjny – materiały usprawniające proces nauczania, kształcenia oraz rozwoju w postaci materiałów video (kursów) z wybranych dziedzin nauki, kultury oraz sztuki opracowane przez Firmę z lasu, które są dostępne dla Słuchaczy „Szkoły z lasu”;
- Platforma, Platforma edukacyjna – platforma internetowa pod adresem: szkolazlasu.pl, prowadzona przez Firmę z lasu pod nazwą: Kreatywna platforma edukacyjna Joszka Brody „Szkoła z lasu”, umożliwiająca Użytkownikom w szczególności odpłatne korzystanie z Usług edukacyjnych;
- Pliki cookie – dane informatyczne, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, podczas gdy Użytkownik odwiedza Platformę edukacyjną. Pliki cookie są zaszyfrowane, więc osoby niepowołane, nie mają do nich dostępu;
- Polityka – niniejszy dokument stanowiący Politykę prywatności oraz Politykę cookie;
- Subskrypcja – odpłatny dostęp do Platformy edukacyjnej wykupywany przez Użytkownika, dzięki któremu na koncie Słuchacza „Szkoły z lasu” odblokowane zostają Materiały edukacyjne;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
- Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2022 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Użytkownik – każda osoba fizyczna posiadająca dostęp do sieci Internet, która korzysta z Platformy;
- Wydarzenie – odpłatne wydarzenie o charakterze edukacyjnym z wybranych dziedzin nauki, kultury oraz sztuki, organizowane przez Firmę z lasu za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, w terminie i na warunkach określonych każdorazowo w opisie wydarzenia na Platformie.
§2. ZASADY OGÓLNE
- Administrator dąży do zapewnienia bezpieczeństwa wszelkich danych osobowych przekazanych przez Użytkowników, wdrażając odpowiednie środki techniczne i organizacyjne. Aby zapewnić najwyższy stopień bezpieczeństwa, Administrator stosuje w szczególności rozwiązania zapewniające:
-
- szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL;
- zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania;
- zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego.
- Stosowane przez Administratora środki mają na celu ochronę danych przed przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem lub uzyskaniem dostępu, wykorzystaniem i innymi niezgodnymi z prawem formami przetwarzania danych osobowych.
- Administrator regularne ocenia skuteczność środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.
§3. ZASADY PRZETWARZANIA I OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich ze Platformy edukacyjnej odbywa się zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, tj. w szczególności zgodnie z RODO, Ustawą o ochronie danych osobowych oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Administratorem danych osobowych jest – Józef Broda prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Firma z lasu Józef Broda”, Koniaków 701, 43-474 Koniaków, NIP: 5481753246, REGON: 060284143, +48 600 248 131, adres e-mail: kontakt@szykolazlasu.pl.
- We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych w ramach działalności Platformy edukacyjnej, w tym realizacji przysługujących Użytkownikowi praw wobec danych osobowych można skontaktować się z Administratorem:
-
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: kontakt@szykolazlasu.pl
- telefonicznie pod numerem: +48 600 248 131
- pisemnie pod adresem: „Firma z lasu Józef Broda”
Koniaków 701
43-474 Koniaków
- W ramach korzystania przez Użytkownika z Platformy edukacyjnej, Administrator zbiera dane osobowe Użytkownika w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych usług oferowanych przez Administratora za pośrednictwem Platformy oraz dane użytkowe zawarte w plikach cookie. Przetwarzanie danych Użytkownika związane jest w szczególności z:
-
- rejestracją i obsługą konta Użytkownika na Platformie edukacyjnej (adres e-mail, hasło, dane rejestracyjne takie jak w szczególności: imię i nazwisko, ew. nazwa firmy, NIP, adres, dane kontaktowe),
- z subskrypcją Materiałów edukacyjnych oraz jej zakupem (imię, nazwisko, ew. nazwa firmy, NIP, adres, dane kontaktowe); nie gromadzimy danych karty płatniczej Użytkownika – informacje te są przekazywane bezpośrednio do zewnętrznego podmiotu przetwarzającego płatność),
- udziałem w Wydarzeniu edukacyjnych oraz jego zakupem (adres e-mail, imię, nazwisko, ew. nazwa firmy, NIP, adres, dane kontaktowe), nie gromadzimy danych karty płatniczej Użytkownika – informacje te są przekazywane bezpośrednio do zewnętrznego podmiotu przetwarzającego płatność),
- subskrypcją newslettera przez Użytkownika (adres e-mail),
- z obsługą formularza kontaktowego (adres e-mail, dane osobowe Użytkownika wskazane w treści wiadomości),
- zapewnieniem prawidłowego działania Platformy edukacyjnej, zwiększeniem jego funkcjonalności oraz ewentualnym działaniem reklamowym (dane użytkowe zawarte w plikach cookie takie jak w szczególności: adres IP, typ przeglądarki, wersja przeglądarki, ruch Użytkownika na Platformie).
- Podstawa prawna, cel przetwarzania danych osobowych, a także okres przetwarzania danych osobowych jest uzależniony od sytuacji, w której dochodzi do przekazania danych osobowych Użytkownika Administratorowi. W ramach funkcjonowania Platformy edukacyjnej wyróżnia się w następujące podstawy, cele oraz okres przetwarzania danych osobowych:a. w zakresie REJESTRACJI I OBSŁUGI KONTA UŻYTKOWNIKA
- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest 6 ust. 1 lit. b RODO, ponieważ przetwarzanie to jest niezbędne do podjęcia działań związanych z zawarciem umowy w zakresie rejestracji i obsługi konta na Platformie edukacyjnej, a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO, z uwagi na prawnie uzasadniony interes Administratora, który polega na ewentualnym ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń wynikających z zawartej umowy,
- przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny dla realizacji celu przetwarzania tj. przez czas posiadania przez Użytkownika konta na Platformie edukacyjnej, a po tym okresie, dla celów i przez okres wymagany przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń; dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora mogą być również przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na zasadach określonych w np. 21 RODO,b. w zakresie SUBSKRYPCJI MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH
w zakresie UDZIAŁU W WYDARZENIU EDUKACYJNYM
- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest 6 ust. 1 lit. b RODO, ponieważ przetwarzanie to jest niezbędne do:
- podjęcia działań związanych z zakupem subskrypcji Materiałów edukacyjnych oraz jej realizacji,
- podjęcia działań związanych z zakupem udziału w Wydarzeniu edukacyjnym oraz jego realizacji,,
oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie rachunkowości oraz obowiązków podatkowych,
a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO, z uwagi na prawnie uzasadniony interes Administratora, który polega na ewentualnym ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń wynikających z zawartej umowy,
- przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny dla realizacji celu przetwarzania tj. przez czas obsługi zamówienia Subskrypcji Materiałów edukacyjnych lub udziału w Wydarzeniu edukacyjnym, a następnie przez czas realizacji umowy, a po tym okresie, dla celów i przez okres wymagany przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń; dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora mogą być również przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na zasadach określonych w np. 21 RODO,c. W ZAKRESIE SUBSKRYPCJI NEWSLETTERA
W ZAKRESIE OBSŁUGI FORMULARZA KONTAKTOWEGO
- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj.
- zgoda wyrażona przez Użytkownika na otrzymywanie informacji handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej wyrażona w formularzu, mailowo bądź poprzez zmianę ustawień konta;
- zgoda wyrażona przez Użytkownika przy wypełnieniu oraz przesłaniu formularza kontaktowego,
a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO, z uwagi na prawnie uzasadniony interes Administratora, który polega na ewentualnym ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń wynikających z zawartej umowy,
- przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny dla realizacji wybranych celów tj.
- przez czas prowadzenia newslettera przez Administratora, lecz nie dłużej niż do czasu cofnięcia zgody przez Użytkownika w tym zakresie,
- przez czas obsługi formularza kontaktowego, lecz nie dłużej niż do czasu cofnięcia zgody przez Użytkownika w tym zakresie,
a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń; dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora mogą być również przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na zasadach określonych w np. 21 RODO,
d. W ZAKRESIE DANYCH UŻYTKOWYCH ZAWARTYCH W PLIKACH COOKIE:
- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. zgoda wyrażona przez Użytkownika poprzez określenie ustawień swojej przeglądarki internetowej oraz potwierdzenie akceptacji plików cookie po wejściu na stronę Platformy edukacyjnej, a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO, z uwagi na prawnie uzasadniony interes Administratora, który polega na zapewnieniu niezbędnego bezpieczeństwa i niezawodności Platformy;
- przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny dla realizacji wybranych celów, tj. przez czas prowadzenia Platformy edukacyjnej, lecz nie dłużej niż do czasu cofnięcia zgody przez Użytkownika w tym zakresie (w szczególności poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub usunięcie plików cookie); dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora mogą być również przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na zasadach określonych w np. 21 RODO.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia oraz podmioty z współpracujące z Administratorem, takie, jak np.: dostawca usług IT oraz wtyczek, dostawca usług księgowych, bank.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego (przez państwo trzecie należy rozumieć kraje spoza UE i EOG). Jednakże, mając na uwadze usługi świadczone przez naszych usługodawców w szczególności w zakresie działań informatycznych, a także działania dostawców wtyczek funkcjonujących na stronie Platformy (np. Google Analytics oraz Google Ads, itp.), może dojść do przekazania danych Użytkownika poza obszar EOG z uwagi na siedzibę tych podmiotów lub lokalizację ich serwerów w państwach trzecich. W takim przypadku, podstawą transferu danych będą standardowe klauzule umowne lub zgoda Użytkownika wyrażona zgodnie z art. 49 RODO w chwili akceptacji/zmiany ustawień plików cookie. Administrator informuje, że przekazanie danych osobowych poza obszar Unii Europejskiej niesie ze sobą ryzyko niekontrolowanego przetwarzania danych lub ich utraty.
- Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji i nie stosuje profilowania w odniesieniu do danych osobowych Użytkowników, chyba że Użytkownik wyrazi zgodę na działanie reklamowych plików cookie poprzez ustawienia przeglądarki internetowej oraz wybrany zakres preferencji w tzw. banerze cookie. W takim przypadku, ów profilowanie polega na automatycznej ocenie, jakimi produktami lub usługami Użytkownik może być zainteresowany, wykorzystując do tego informacje o wyświetlanych przez niego treściach i na tej podstawie Użytkownikowi – w ramach korzystania z usług internetowych – wyświetlane są reklamy produktów lub usług dostosowane do Użytkownika. Profilowanie to nie skutkuje podejmowaniem decyzji wywołujących wobec Użytkownika skutki prawne lub wpływających na niego w podobnie istotny sposób.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do korzystania z usług oferowanych przez Administratora.
- W każdej chwili Użytkownik ma prawo:
-
- uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarza dane osobowe Użytkownika, a także prawo dostępu do tych danych, w tym żądania wydania ich kopii (art. 15 RODO),
- żądania sprostowania danych osobowych Użytkownika, jeżeli są nieprawidłowe, lub ich uzupełnienia (art. 16 RODO),
- żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych dotyczących Użytkownika w przypadkach i w zakresie wskazanym w art. 17 RODO,
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych Użytkownika w przypadkach i w zakresie wskazanym w art. 18 RODO,
- przenoszenia danych osobowych Użytkownika w przypadkach i w zakresie wskazanym w art. 20 RODO.
- Użytkownik ma także prawo wniesienia sprzeciwu w dowolnym momencie, z przyczyn wskazanych w np. 21 RODO, w zakresie przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO.
- W zakresie przetwarzania danych opartego na zgodzie Użytkownika, w każdej chwili Użytkownik ma prawo wycofać wyrażoną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, co nie wpływa na ważność przetwarzania przed cofnięciem zgody.
- W każdym przypadku i w każdej chwili Użytkownik może zgłosić sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego w zakresie usługi newslettera.
- Użytkownik ma również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, w przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych przez Administratora. Organem nadzorczym, ustanowionym na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Powyższe, szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności szereg praw przysługujących Użytkownikowi w tym zakresie, są przedstawiane Użytkownikom każdorazowo bezpośrednio przed przekazywaniem przez nich danych osobowych, a następnie w każdej chwili dostępne są dla Użytkowników w niniejszej Polityce prywatności.
§4. POLITYKA COOKIE
- DEFINICJA PLIKÓW COOKIE, ICH POWSTANIE ORAZ DOSTĘP DO NICH
- W trakcie korzystania z Platformy edukacyjnej, w sposób automatyczny zbierane są informacje o Użytkownikach zawarte w plikach cookie.
- Pliki cookie (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne (najczęściej małe pliki tekstowe), które są zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. na komputerze lub na urządzeniu mobilnym) podczas korzystania przez niego z Platformy.
- Podmiotem zamieszczającym pliki cookie na urządzeniu końcowym Użytkownika oraz uzyskującym do nich dostęp jest Firma z lasu (są to tzw. pliki cookie Administratora). W przypadku jednak, gdy Firma z lasu korzysta z narzędzi (np. wtyczek), których dostawcą są serwisy zewnętrzne, mogą one zbierać informacje zapisane w plikach cookie we własnym zakresie (wówczas są to tzw. pliki cookie podmiotów trzecich).
- Pliki cookie są zaszyfrowane, więc osoby niepowołane nie mają do nich dostępu. Ponadto, pliki cookie zazwyczaj gromadzą ogólne dane na temat lokalizacji Użytkownika, sposobu rozpoczęcia korzystania z Platformy, czasu przechowywania plików cookie na urządzeniu końcowym.
- Przechowywanie informacji w plikach cookie lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym w jego urządzeniu.
- Odpowiednio skonfigurowane pliki cookie są bezpieczne i pozwalają na odczyt informacji tylko przez serwer, który je utworzył. Pliki cookie nie niszczą, ani nie uszkadzają systemu w urządzeniu Użytkownika, zapisanych plików, ani też celowo nie wpływają niekorzystnie na jego wydajność lub funkcjonalność. Identyfikacja odbywa się bezosobowo, bezimiennie i są to jedynie dane, dotyczące sposobu i formy korzystania z Platformy.
- RODZAJE ORAZ CEL PLIKÓW COOKIE
- Firma z lasu stosuje następujące rodzaje plików cookie:
- niezbędne pliki cookie – pliki niezbędne ażeby Platforma edukacyjna mogła być prawidłowo wyświetlana Użytkownikowi (dla ich przetwarzania nie jest potrzebna zgoda Użytkownika),
- funkcjonalne pliki cookie – pliki pozwalające zapamiętać wybory Użytkownika dokonane na Platformie (dla ich przetwarzania konieczna jest zgoda Użytkownika),
- statystyczne pliki cookie – pliki zbierające dane statystyczne o Użytkownikach i ich zachowaniach na stronie Platformy (dla ich przetwarzania konieczna jest zgoda Użytkownika),
- reklamowe pliki cookie – pliki pozwalające prowadzić kampanie reklamowe (dla ich przetwarzania konieczna jest zgoda Użytkownika).
- Pliki cookie wykorzystywane są przez Administratora (w zależności od zakresu wyrażonych zgód na pliki cookie), w celu:
- zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności działania Platformy edukacyjnej (np. techniczne pliki cookie, uwierzytelniające pliki cookie, utrzymanie sesji),
- dostosowania zawartości stron internetowych Platformy do preferencji Użytkownika (np. wyświetlenie treści w wybranym przez Użytkownika języku, zapamiętywanie braku zgody na wyświetlanie w przyszłości niektórych treści);
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Platformy korzystają z jego stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, doskonalenie interfejsu (np. mierzenie ruchu Użytkownika na stronach);
- wyświetlania i dopasowywania treści reklam emitowanych na Platformie edukacyjnej do preferencji Użytkownika;
- niektóre dane transmisyjne (w szczególności adresy IP) są wykorzystywane do zbierania ogólnych, statystycznych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie).
- Niezależnie od podziału, o którym mowa w ust. 1 powyżej, pliki cookie dzielą się na:
- trwałe/stałe pliki cookie, które są zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika i pozostają na nim nawet po zamknięciu przeglądarki,
- sesyjne pliki cookie, które są zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, ale są z niego usuwane po zamknięciu przeglądarki.
- ZARZĄDZANIE I USUWANIE PLIKÓW COOKIE
- Wykorzystanie przez Administratora danych uzyskanych przy użyciu plików cookie, jest możliwe po wyrażeniu na to zgody przez Użytkownika (poprzez ustawienia przeglądarki internetowej oraz wybrany zakres preferencji w tzw. banerze cookie).
- Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarki internetowe, np. Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookie w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą jednak w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookie. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Usunięcie plików cookie z przeglądarki internetowej stanowi wycofanie zgody na ich przetwarzanie przez Administratora. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookie dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej), najczęściej w sekcji dotyczącej ustawień prywatności.
- Celem pozyskania wyraźnej zgody Użytkownika na wykorzystanie plików cookie przez Administratora oraz celem ułatwienia zmiany preferencji Użytkownika w zakresie stosowanych plików cookie, Firma z lasu umożliwiła w jasny i przystępny sposób wybór plików cookie już z poziomu głównej strony Platformy edukacyjnej (tzw. baner cookie). Użytkownik ma możliwość akceptacji wszystkich plików cookie lub zmiany ustawień poprzez wybór jedynie niezbędnych plików cookie lub także analitycznych/wydajnościowych.
- Odnośnie najczęściej stosowanej przez Użytkowników przeglądarki – Google Chrome, Administrator przedstawia, następującą ogólną instrukcję obsługi plików cookie:
- Należy otworzyć przeglądarkę i w prawym, górnym rogu kliknąć symbol menu, a następnie zakładkę „Ustawienia”,
- W sekcji „Prywatność i bezpieczeństwo” należy nacisnąć przycisk „Ustawienia witryn”,
- Następnie należy wybrać sekcję „Pliki cookie i dane stron”, w której można zmienić ustawienia plików cookie oraz przejrzeć i usunąć pliki cookie w sekcji „Zobacz wszystkie dane witryn i uprawnienia”.
- PLIKI COOKIE ADMINISTRATORA
Firma z lasu stosuje następujące pliki cookie (tzw. pliki cookie Administratora):
LP | Nazwa pliku cookie | Rodzaj pliku cookie (niezbędny/ funkcjonalny/ statystyczny/ reklamowy) | Funkcja pliku cookie | Typ pliku cookie (trwały/sesyjny) oraz okres ważności pliku cookie |
- PLIKI COOKIE PODMIOTÓW TRZECICH
W ramach współpracy z dostawcami narzędzi informatycznych (np. wtyczek), dostawcy tychże rozwiązań stosują następujące pliki cookie (tzw. pliki cookie podmiotów trzecich):
LP | Nazwa pliku cookie lub wtyczki | Dostawca narzędzia (odbiorca danych) | Rodzaj pliku cookie (niezbędny/ funkcjonalny/ statystyczny/ reklamowy) | Funkcja pliku cookie | Typ pliku cookie (trwały/ sesyjny) oraz okres ważności pliku cookie |
W celu uzyskania szczegółowych informacji o celach i zakresie zbierania oraz przetwarzania danych przez dostawców narzędzi, należy zapoznać się z ich polityką prywatności oraz polityką cookie.
§5. USŁUGODAWCY/ODBIORCY DANYCH
Firma z lasu korzysta z usług podmiotów zewnętrznych, które zapewniają odpowiednie usługi lub narzędzia niezbędne do prowadzenia Platformy edukacyjnej w następującym zakresie:
LP | Działanie | Odbiorcy danych | Przekazanie danych poza unię europejską |
Firma z lasu powierza powyżej wskazanym podmiotom dane osobowe Użytkowników wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do korzystania z przedmiotowego działania, a także wyłącznie na udokumentowane polecenie Firma z lasu.
§6. ODESŁANIA DO STRON ZEWNĘTRZNYCH
Platforma edukacyjna może zawierać odnośniki do innych stron, serwisów oraz platform internetowych. Firma z lasu nie odpowiada jednak za zasady zachowania prywatności oraz zasady przetwarzania danych osobowych przez nich stosowane. Po przejściu na te strony/serwisy/platformy, należy zapoznać się z obowiązującą tam polityką prywatności oraz polityką cookie.
§7. OBSŁUGA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
- Administrator umożliwia dokonywanie płatności internetowych poprzez udostępniane przez niego narzędzia.
- Obsługa płatności internetowych dokonywana jest przez podmioty zewnętrzne (dostawców narzędzi) – w przypadku skorzystania z tych narzędzi, podmiot zewnętrzny obsługujący transakcje płatnicze staje się niezależnym administratorem danych osobowych Użytkownika, które przetwarza celem przeprocesowania płatności.
- Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
§8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Użytkownicy mają nieprzerwany dostęp do niniejszego dokumentu pod adresem: ___________________________________________________________________________
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności zastosowanie znajdą postanowienia kodeksu cywilnego oraz odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO.